Home

Wednesday 13 April 2011

maggots take up residence inside man’s head


Ini adalah seperti mimpi buruk dan film horor
Seorang pelancong terkejut apa bila ia mengetahui bahawa pendarahan benjolan aneh di kepalanya bukan luka semata2, tetapi belatung (ulat) hidup.
Aaron Dallas, dari Colorado, mencari bantuan perubatan apabila benjolan yang aneh muncul di kulit kepalanya selepas bercuti di Belize musim panas lalu.
Salah satu doktor berkata, bahawa luka itu mungkin disebabkan oleh gigitan serangga.manakala yg Lain percaya bahawa masalahnya adalah herpes zoster.
Tapi kemudian benjolan tersebut sprti semakin membesar dan berdenyut2 sperti ada sesuatu di dalamnya. setelah melalui pemeriksaan yg teliti, akhirnya
Seorang doktor mendapati lima larva lalat hidup dalam kepala Aaron Dallas, dekat bahagian atas tengkoraknya. Ini adalah beberapa minggu selepas nyamuk rupanya menempatkan mereka di sana.
"Aku akan meletakan  tangan saya kembali ke sana dan merasakan mereka bergerak.Saya fikir itu darah mengalir melalui kepalaku. saya boleh  mendengar mereka. Saya benar-benar berfikir yag sa sudah tidak waras.., "kata Dallas, dari Carbondale. 

larva lalat bergantung pada nyamuk,  lalat, dan serangga lain untuk membawa telur mereka menjadi tuan rumah - dan dalam hal ini tuan rumah ada lahDallas. 

No comments:

Post a Comment