Home

Tuesday 21 June 2011

Dialog dan Alihbahasa.

Selalunya kalau korang tengok movie selain dari movie malay..of kos la ade sarikata..tapi kadang-kadang berlakunya kesilapan penterjemahan yang selalunya akan membuat korang ketawa sorang-sorang walaupun adegan ketika itu xla lawak pun..
so disini saya sharekan beberapa terjemahan yang agak kelakar la bila dibaca..
**klik read more di bawah**

Dialog:. Hi Baby..you look cute
Terjemahan lawak : Hai Bayi..awak nampak comel


Dialog: Aim..ready...Fire!!Fire!!
Terjemahan lawak: acu...sedia..api!!api!!


Dialog: Please help me get that contact lense
Terjemahan lawak: tolong ambilkan saya kanta perhubungan itu.


Dialog: Oh My God..Holy Shit!!
Terjemahan lawak : Oh Tuhan..Tahi suci!


Dialog : I dont give a damn about it..
Terjemahan lawak: aku tak beri celaka padanya

Dialog: Enemy in front... everybody duck!!
terjemahan lawak : Musuh di depan.. semua orang itik!

Tajuk Cerita: The day after tomorrow
Terjemahan lawak : Lusa

Dialog: The ghost is coming!! the ghost is coming !! get ready!!
Terjemahan lawak: momok datang..momok datang..siap sedia!

Dialong : This is 'none of your business'
Terjemahan lawak : ini bukan syarikat anda

Tajuk Cerita: Mr.Bean's holiday
Terjemahan lawak : Percutian encik kacang

Dialog : What the hell are you doing?
Terjemahan lawak: apa neraka yang kamu buat?

Dialog: Just plug and play..simple..
Terjemahan lawak : cuma cucuk dan main..mudah..

Dialog: Hand over that joystick to me
Terjemahan lawak: berikan aku kayu gembira itu.

Dialog: Are you Mr Parker?
Terjemahan lawak :Adakah awak Encik Letak Kereta?

Dialog: We've got company <--merujuk kepada orang yang datang Terjemahan lawak : Kami ada syarikat.. Dialog: wassup??..wassup.. bro? Terjemahan lawak: apa di atas??..apa di atas bang? Dialog: May I join you? Terjemahan lawak :"Boleh saya sambung awak?" Dialog : the male's private part is missing!! Terjemahan lawak : kawasan/tempat swasta lelaki ini hilang!! Tajuk cerita: Die hard 4.0 Terjemahan lawak : mati keras 4.0 Dialog: I dont want to talk about it PerioD! PerioD! Period! Terjemahan lawak :Saya tak mahu cakap lagi! Menstruasi! Menstruasi! Menstruasi Dialog: this is my sister in law Terjemahan lawak : inilah kakak dalam undang-undang saya Dialog:Get the hell out of here! Terjemahan lawak:- Ambil neraka keluar dari sini Dialog: This is test in our life Terjemahan lawak : Inilah peperiksaan dalam hidup kite Dialog: You have another 30 seconds left Terjemahan lawak:Kamu ada lagi 30 yang kedua tertinggal Dialog: I was framed!! terjemahan lawak : Saya telah dibingkaikan!!

No comments:

Post a Comment