Home

Thursday 24 March 2011

Besarkan Alat Kelamin : Jangan Beli Alat Ciplak

   Alat penarik (sama ada ditarik dari luar atau dalam) ialah alat mekanikal yang menggunakan tarikan dengan tekanan berat yang beransur-ansur kepada otot alat kelamin lelaki. Sains perubatan yang menggunakan daya tarikan kepada tisu bukan teknologi baru.

Yang baru ialah peralatan dan material digunakan. Wanita dari suku kaum di Myanmar bergelar wanita giraffe memanjangkan leher mereka dari kecil lagi dengan gelung leher daripada tembaga.

Sama juga dengan wanita dari suku kaum Masai di Afrika, alat yang direka bentuk untuk menarik otot alat kelamin lelaki untuk tujuan merangsangkan tisu yang secara langsung akan membesarkan otot perlu direka bentuk daripada bahan logam yang sesuai dan material kukuh supaya anggota kelamin itu tidak tercedera.

Alat ini yang reka bentuknya didaftar di Eropah dan disahkan sesuai sebagai peralatan perubatan secara antarabangsa, selain ia popular di negara Barat. Kini ada banyak alat penarik alat kelamin ciplak yang diperbuat daripada logam dan material tidak berkualiti. Saya ternampak alat berkenaan buat kali pertama di Perhimpunan Pakar Sakit Tuan Antarabangsa di Florence, Itali dan mencubanya untuk meninjau keberkesanannya.

Saya puas hati dengan alat itu, jadi saya panjangkan kajian saya di Malaysia dengan 40 kes lelaki apabila alat itu masuk ke pasaran Malaysia lapan tahun lalu. Jika ke laman www.andromedical.com, anda akan nampak nama saya sebagai perunding untuk alat itu. Saya hanya dapat peluang mengkaji alat dari syarikat Andromedical dan yakin dengan peralatan mereka.

Saya simpan bekalan alat berkenaan dan anda boleh rujuk kepada saya jika mahu membelinya. Jika tidak puas dengan ukuran saiz dan bentuk anggota kelamin serta tidak mahu menjalani pembedahan plastik, anda boleh mencuba alat itu. Penarik alat kelamin ini banyak menjalani kajian klinikal dan banyak laporan mengenai keberkesanannya dalam jurnal perubatan. Anda perlu baca buku panduan dibekalkan sebelum menggunakannya.

Anda juga boleh rujuk kepada perunding jika ada kemusykilan mengenai penggunaannya. Alat ‘penis extension’ itu mesra pengguna. Paling mustahak, mereka yang menggunakan alat itu perlu ikut panduan dan peraturan penggunaannya. Kos alat berbeza dan mengikut model dan aksesori tambahan. Harga termurah ialah RM650 dan termahal sekitar RM1,000. Anda perlu waspada ketika membelinya melalui laman web tertentu di Internet kerana yang dibekalkan mungkin alat ciplak dari China atau Korea.

Sesiapa yang berminat berjumpa saya, sila ke Damai Service Hospital di Jalan Ipoh, Kuala Lumpur atau boleh layari laman web, www.dsh.com.my.

Sumber,
Dr. Ismail Thamby
(Pakar Sakit Tuan)

No comments:

Post a Comment